sobota 2. dubna 2016

Fitness měsíc s N. | březen

Ahoj, konečně venku svítí sluníčko a já mám náladu na to, napsat pro vás nový formát článku, který bude vycházet každý měsíc, teda pokud se vám bude líbit.
O co vlastně půjde? Už jste asi z názvu určitě poznali, že se to bude týkat spíše postavy než třeba mody. Chtěla bych vždycky každý měsíc shrnout to co jsem dělala, jedla a dala vám třeba nějaké typy na to jak dostat vaší postavu zase do super formy, protože určitě chcete v létě chodit v plavkách a krátkých kraťáskách, není to tak?


1. AKTIVITY
Článek se bude skládat z několika bodů a první bod jsou moje aktivity a prostě celkový pohyb za březen.
Vedu si takový diář, kde si píšu všechno co jsem dělala, kdy jsem měla volno a podobně a ještě mám v mobilu aplikaci na měření chůze, což je taky super, protože se to nezdá, ale za den ujdete opravdu dost, pokud teda radši nejezdíte autem.
Březen měl 31 dní a z toho jsem měla 3 dny volno. Jinak jsem každý den něco dělala. Neděste se, někdy jsem šla třeba jen na dlouhou procházku, ale ta se taky počítá do pohybu, samozřejmě jsem dělala, ale i něco jiného? Co?
Takže například jsem byla ve fitku, ale ne normálně cvičit na strojích, to mě moc nebaví, klasicky ve fitku jsem byla v březnu jen jednou. Já mnohem radši chodím na skupinové lekce jumpingu, ten mě baví úplně ze všeho nejvíc. Kdo neví co to je, tak to jsou takové malé trampolínky a skáče se na nich na hudbu, na některých hodinách je to i rozdělené, že půl hodiny je jumping a půl hodiny posilování.
Další lekce, které jsem zkusila byly Deepwork a Bosu, obojí bylo fajn, ale nenadchlo mě to tolik jako jumping, na ten chodím už asi rok.
Pokud se vám nechtějí vyhazovat peníze za fitko, tak cvičím i doma. Někdy podle videa a někdy prostě to co si vymyslím. Podle videa ráda cvičím Jillian Michaels 30 denní výzvu, necvičím ji ale třicet dní, vždycky jak chci, taky jsem zkoušela různé You Tube kanály na kterých je spousta super videí, tady vám dám odkaz. BeFit , tady najdete opravdu spoustu videí. Na tomhle kanálu najdete taky fajn posilovací videa. Abych zůstala ještě u cvičení podle videí, tak jsem si oblíbila jogu, nikdy bych to do sebe neřekla, protože je to na mě moc klidné, ale opravdu mě to chytlo, cvičím podle tohoto videa.
Nemusíte samozřejmě cvičit jen podle videa, já když nemám na video náladu, tak cvičím takové série. Buď si dávám jen takové desetiminutové cvičení, kdy dělám sto různých cviků na břicho, jako třeba sedy-lehy, sklapovačky, kliky a podobně, potom sto cviků na nohy, což dělám dřepy, výpady a squaty a jako poslední dělám cviky na ruce, používám k tomu 1kg činky a tak různě si posiluju, když chci dělat víc, tak prostě přidám počet cviků, je jen na vás kolik toho uděláte.
Někdy doma taky cvičím takový kruhový trénink, kdy si nastavím časovač a po minutě střídám různé cviky, to většinou dělám tak půl hodiny.
Když už teď začíná svítit to sluníčko, tak nejlepší co můžete udělat, je jít si zaběhat nebo jít na brusle, či vyrazit na výlet na kole, budete na čerstvém vzduchu a navíc se budete hýbat. Já chodím moc ráda běhat k nám do lesa, mám tam takovou trasu, která je dlouhá šest kilometrů a moc mi to vyhovuje, ale někdy když bych chtěla běžet dál, tak už nevím kam, protože bydlím na malé vesnici a nic kolem není, takže až se rozhodnu běžet delší trasu, tak asi půjdu na cyklostezku, tam jsem zatím chodila jen v zimě. Na jaře chodím i ráda bruslit, jak už jsem psala, buď jezdím tam a zpátky po cyklostezce takových 9-12 km a nebo jedeme někam na výlet, což je taky super a pak klasicky kolo ke kterému asi nemusím nic říkat, ale musím teda říct, že kolo až tak v lásce nemám.
Poslední tady mám procházky, pokud nejste běhací typ, tak vezměte psa, přítele nebo klidně vyrazte sami a jděte se projít. Já ráda chodím takovou rychlejší chůzí většinou něco kolem pěti kilometrů. Taky můžete vyzkoušet tak zvaný Indiánský běh, což je chůze střídaná s během.



2. JÍDLO
Další bod budou moje typy na jídlo. Ukážu vám co jsem jedla a dám vám takové rychlo-recepty. 
Nejdřív vám, ale řeknu jak často jím a podobně. Jím tři krát až pět krát denně. Když chodím do školy, tak ráno vstávám v šest a dám si snídani, v týdnu se s tím moc nedělám a většinou mám jogurt s ovocem nebo nějaké vločky. 
Potom mám ve škole kolem desáté svačinu. K svačině mám většinou třeba musli tyčku a třeba nějaké ovoce nebo kneckebroty s rajčaty nebo jinou zeleninou a třeba i sýr a šunku, občas mám taky tmavé pečivo, ale moc často ne. 
Další je oběd, ve škole obědvám docela pozdě, až o půl druhé. Chodím do školní jídelny, kde máme výběr ze čtyř jídel a snažím se vybírat to nejzdravější a musím říct, že nemám problém. Většinou mám nějaké těstoviny, rizoto, rybu, teď budu mít třeba bulgur s kuřecím plátkem, hodně nám dělají i zeleninové saláty, které jsou taky moc fajn a i ovocné kompoty, ale ty si já moc nedávám. 
Po obědě následuje svačina, musím se přiznat, že tu já často nemám a dávám si až večeři, ale když mám svačinu, tak je to hodně podobné jako ta dopolední. 
Poslední jídlo dne je teda ta večeře, většinou večeřím v sedm hodin, hodně často mám pečivo, zeleninu, gervais, sýr, šunku, prostě klasiku "obložený talíř" . Ráda si taky dělám vajíčka na všechny způsoby, takže míchaná, omeletu i na tvrdo. Když nemám, ale pečivo, tak si třeba uvařím těstoviny, teď používám rýžové bezvaječné těstoviny a ty smíchám s trochou bílého jogurtu a zeleninou, sýrem prostě to co je doma. Samozřejmě jím taky klasiku jako je kus kus a prostě všechno co všichni znáte, pořád se to točí dokola smíchané se zeleninou a tak. 
Když chci ale něco jiného, tak jsem si hodně oblíbila dělat polévky. Nedávno jsem dělala ředkvičkovou polévku, uvařila jsem ředkvičky s trochou petržele a porkem a potom jsem přidala ricottu, vše rozmixovala a bylo to fakt boží, na podobném principu jsem dělala i polévku z červené řepy. 
A ptáte se co si dávám, když jdu třeba do restaurace? Salát! Teda aspoň posledně jsem si ho dala, protože jsem měla strašnou chuť na salát. Občas si dám taky těstoviny nebo kuřecí či krůtí plátek s grilovanou zeleninou a třeba opečené brambory, to je různé, rozhodně ale žádné kalorické bomby, spíš zdroje bílkovin a podobně. 

Tady vidíte takovou mojí rychlou večeři. Je to nakrájené pocitronované, opepřené a osolené avokádo a rohlík namazaný gervais, přes to už jen volské oko a máte to!


Vajíčka já prostě ráda a pomazánku taky! Tady jsem si udělala vajíčkovou pomazánku s gervais a jarní cibulkou, bylo to super rychlý a super chutný! 


Tady už je ta večeře z restaurace, spousta zeleniny, kuřecí masíčko a česnekový dresink. 


Moje klasická snídaně ve všední den. Jogurt, jahody, trochu medu.


Víkendová snídaně. Ovesno-celozrnné lívance. 

Mohla bych vám tady kecat o jídle další hodinu, ráda taky zdravě peču a podobně, ale to si nechám třeba
 zase na příště nebo vám hodím na blog samostatný recept. 

3. CO MĚ ČEKÁ V DUBNU?

Tenhle první díl "Fitness měsíc s N." byl spíš takový všeobecnější, aby jste věděli o co půjde, příště už to bude víc konkrétní. 
V dubnu mě totiž čeká návštěva nutriční poradny, protože mám pod váhu a musí se to nějak změnit, to znamená, že budu mít jídelníček na míru, takže se třeba dozvíte nějaké nové recepty nebo typy jak zdravě přibrat, pokud máte stejný problém s nízkou váhou. 
Tyhle typy jsou spíš pro lidi, kteří chtějí trochu zhubnout nebo si udržovat postavu a až mi nastolí jídelníček, tak uvidíte třeba i něco výživnějšího. 
V dubnu mě taky čeká brigáda na kterou budu chodit po škole asi skoro každý den, takže budu asi hodně zaneprázdněná a unavená, jsem zvědavá, jak budu stíhat chodit běhat a podobně, ale ono se to nějak poddá. 
To by bylo pro tenhle článek už vše, tak snad se vám líbil a třeba vás i trochu inspiroval.



Mějte se krásně.
N.


Žádné komentáře:

Okomentovat