neděle 1. května 2016

Fitness měsíc s N. | duben


Ahoj, krásný den všem :) 
skončil nám duben a je tu slunečný první Máj, boží pocit, že už jen dva měsíce a začnou nám prázdniny, co? 
Abych to ale zbytečně neokecávala, tak jdu rovnou k tématu a to bude opět po měsíci shrnutí, tentokrát za duben. 

1. POHYB 
Z názvu je asi jasný, že se tenhle typ článku týká i pohybu. Za celý duben jsem se snažila hýbat, jak nejvíc to šlo a snažila jsem se to skloubit jak se školou, brigádou, tak i s dalšími povinnostmi. V dubnu jsem měla dohromady 5 dni volna, kdy jsem necvičila, neběhala nebo podobně. To byly prostě dny, kdy jsem potřebovala REST. Co se týče mých aktivit, tak byly určitě hodně podobné jako v březnu. V dubnu jsem hodně zařadila Pilates, ke kterému jsem se po delší době vrátila, také jsem nezanevřela na jógu, která je naprosto boží, když si potřebujete pročist hlavu, moc ráda ji cvičím večer před spaním se zapálenou svíčkou. V dubnu jsem moc nenavštěvovala skupinové lekce ve fitku, protože buď nebyl čas a nebo bylo hezky, že jsem nechtěla být zalezlá někde vevnitř. Párkrát jsem ale byla ve fitku, vyzkoušela jsem dokonce dvě fit centra, kde jsem nikdy nebyla a určitě se tam ráda vrátím. Ve fitku to je většinou tak , že se rozehřeju na páse, pak si dám nějaký posilování na nohy, potom pomocí lan nebo Bosu a podobně cvičím na břicho, občas zařadím i ruce a nakonec zase pás nebo kolo. 
Když je venku krásně, tak jdu rozhodně běhat nebo bruslit, to mě strašně nabíjí pozitivní energií, příroda vážně dělá divy. V pátek jsem dokonce dala svých 100 Km (za období říjen-duben) a moc se těším na další kilometry a krásné počasí. Příští týden chci taky běžet menší závod u nás ve městě, tak snad to dopadne. 
A abych shrnula i cvičeni doma, tak to je buď Pilates, moc ráda cvicim podle Pavlíny ((její YT kanál), která je podle mě naprosto boží. Někdy se vrátím k osvědčené Jillian nebo různým kardio a posilovacím cvičením, kterých je YT mraky. Jak už jsem říkala, tak mám ráda i jógu, cvičím, zatím, ale jen tu pro začátečníky ((odkaz na video)
No a když už fakt nestíhám, tak si dám pár cviků s vlastní vahou. Klasika, výpady, dřepy, kliky a podobně, taky mám doba 1kgčínky s kterýma se dá taky vyblbnout. 



A co moje postava a váha? Pořád vážím málo na svoji výšku a věk, ani nevim jestli to mam říkat, ale to možná není až tak podstatné. Snažím se zdravě nabírat na váze a skloubit to s pohybem, ale není to zrovna lehký, když chci přibrat zdravě a ne se cpát čokoládou a bůčkem. 

2. STRAVA 
Co jsem v dubnu jedla? Jídlo, jak jinak, ale jaký? To vám hned ukážu. 


První tu mám pár fotek snídaní z dnů, kdy tolik nestíhám. Například nakrájené ovoce s ořechy a agáve sirupem, jahlová kaše taktéž s agáve, ovesná kaše s kiwi arašídovým krémem, ovesná přes noc, nebo třeba jogurt se šmakounem a rozinky. Jojo, sladký snídaně pořád vedou, to se ještě nezměnilo, ale chtěla bych začít zkoušet i slané, alespoň o víkendu, máte nějaké typy? 


Druhá koláž je taky snídaňová, ale tohle jsou snídaně na kterých jsem si dala více záležet a měla čas. Takže jsem si upekla třeba banánový chleba(recept tady), vyzkoušela jsem výbornou přírodní rýžovou kaši, opekla si žitný chleba a dala si ho s ovocem, nezapomněla jsem ani na mugcake, pohanková kaše taky občas padla a nakonec rodinný brunch s celozrnnyma vaflema. 



Večeře si často vařím sama, obědy jen málo kdy. Na obrázcích asi sami poznáte co jsem jedla, ale třeba jsem vyzkoušela celozrnné těstoviny, nebo když jsme meli u babičky tvarohové knedlícky, tak jsem si místo cukru dala jogurt se skořici, taky jsem vyzkoušela slané ovesné placičky, nebo vajíčkové muffiny(snedla jsem jen dva) Avokado a vajíčka jsou taky častá volba, nebo zrovna včera jsem dojedla sójové kostky společně se zeleninou a volským okem,mňamka.  


Abych tady jenom nekecala o zdravý stravě, tak vám úkážu moje dubnové prohřešky. Za prvý to je jablečný koláč a Cappucino na cestě do Olomouce Regio Jetem, za druhý nějaký to lattéčko v kavárně, ale bez cukru, no a třetí tu mám Lasagne, ale ne boloňské, zvolila jsem aspon o trochu zdravější formu a to s kuřecím a špenátem.

Tak a poslední tu mám jídlo z restaurace, nebo spíš bistra. Tenhle cizrnový salát jsem si dala ve Vegie v Šantovce a byl fakt moc dobrej, akorát ta porce, ufff, už jsem fakt nemohla. V tom jsem měla jeste žampiony, batáty, řepu a výborný hummus. Ve Vegie si můžete vše na míchat sami a potom se to zváží a od toho se odvede cena.



Taky bych vám chtěla ukázat moje pomocníky, kteří mi pomáhají doplnit některé živiny a energii. Kupuje se to v lékárně a je to na doporučení lékaře, teda aspon to tam píšou, takže nevim, jestli si to můžete koupit jen tak, ale možná jo nebo aspon neco podobného. Mam dva druhy, jeden je mléčný s příchutí kávy a druhý jsou džusy, zkoušela jsem už jablečný a ještě mám jahodový. Musim říct, že ty mléčné mi chutnají vic, džusy taky ujdou, ale po dvou lokach mi uz lezl krkem. Z těch mléčných chci vyzkoušet ještě další přichutě, například jahody nebo vanilka, džusy asi už nechci.
Cena se pohybuje okolo 40 korun.

RECEPT 
Slané ovesné  placky 

Suroviny:
2 vejce 
50 g ovesných vloček 
Špetku soli
Lžička sušené bazalky 

Postup: 
Vše smíchejte dohromady, směs rozdělte na dva díly a na olivovém oleji osmažte. 

Mezi placičky můžete dat třeba šunku a sýr nebo třeba cottage. Přidejte zeleninu a máte hotovo. 

Myslim, že už to je pro dnešek vše, co jsem vám chtěla říct, jak jste si vedli v dubnu vy? 

Mějte se krásně.
N. 

2 komentáře:

  1. Super článek! Já jsem v dubnu dokončovala diplomku a učila se na zkoušky, takže samé prohřešky a pohyb žádný.
    Beauty by K. - zvu tě na narozeninovou soutěž

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dekuju moc :) .. To chápu no, muselo to byt peklo a čokoláda vždycky pomůže :D .. Však ono to jeste do léta doženeš, držím palce :)

      Vymazat