středa 16. září 2015

Životní styl - Jídlo a pohyb

Ahoj, je středa a já přicházím s novým článkem. Jedním z tématu mého blogu je životní styl, takže vám povím něco o tom jak se stravuju, pohybuju a tak.

Začala bych asi tím jídlem. Napíšu vám tady můj jídelníček, když chodím do školy a pak takový domácí, když je třeba víkend.

ŠKOLA

Snídaně: 6:00
Většinou snídám jogurt, bud jenom holý nebo si do něj nasypu ovesné vločky. Když se mi ale chce, tak si udělám ovesnou kaši, ale takovou ze sáčku, na normální nemám ráno čas.

Svačina: 8:45/ 9:40
U svačiny mám dva časy, je to kvůli tomu jak mám hlad. Někdy svačím první přestávku, někdy až tu druhou. K svačině mám bud tmavý rohlík s pomazánkovým máslem a nějakou zeleninou, občas si dám i šunku nebo tvrdý sýr. Tenhle týden si ale doma připravuji do skleničky bílý jogurt, ovesné vločky a nějaké ovoce. Pěkně to na sebe navrstvím a chutná to moc dobře. Na zítřek mám připravený bílý jogurt, vločky, hrušku a skořici.

Svačina č. 2: 11:40
Druhou svačinu mám kvůli tomu, že na oběd chodím až o půl druhé. Když jdu na oběd ale dřív, tak si jí nedávám. Svačina je v podobě jablka, banánu nebo třeba rajčete.

Oběd: 13:30
Jak už jsem psala, tak obědvám o půl druhé. Chodím do školní jídelny, takže oběd si nepřipravuji sama. Máme na výběr ze čtyř jídel a vždy se snažím vybírat tu nejzdravější. Třeba dnes jsem měla kuřecí plátek se žampiony, sýrem a brambory. Taky jsem si dala zeleninový salát do mističky.
Také tam dělají třeba těstovinový nebo brokolicový salát. Včera jsem měla těstoviny zapečené s květákem a uzeným masem a zítra čínské nudle se zeleninou.

Odpolední svačina: 16:00/16:30
Protože obědvám celkem pozdě tak svačím až kolem půl páté. Ke svačině si dávám někdy pečivo, ale to je podle toho jestli už jsem ho měla nebo ne. Třeba včera jsem měla mrkvový salát.

Večeře: 19:00
Poslední jídlo dne. Večeřím v sedm. Ráda si dávám třeba kus kus se zeleninou a někdy i se sojou. Pokud celý den nemám pečivo tak si dám třeba celozrnnou bagetku se šunkou, mozzarellou a rajčátky. Nebo třeba dnes jsem měla moje oblíbené rizoto.

VÍKEND

Snídaně: 9:00
Pokud vstanu do devíti tak se nasnídám, ale zase jen jogurt nebo ovesnou kaši, kterou si už ale normálně vařím. taky mám ráda vločky s broskví zalité acidofilním mlékem, ale většinou nesnídám protože spím dlouho.

Oběd: 11:30
Obědvám to co uvaří mamka nebo babička. Jsou to úplně normální jídla jako je třeba kuře, brokolice, květák, dušená mrkev a tak. Když mamka udělá polévku tak si jí dám taky. Většinou to je nudlová, ale někdy máme i cuketovou a ta je naprosto nejlepší.

Svačina: 15:00
Ta je stejná jako když chodím do školy.

Večeře: 19:00
Večeře vypadá tak že většinou je ještě jídlo z oběda a tak si dám to a jestli není nebo ho nechci, tak je to zase podobné jako ve škole.

Pár obrázků jídel.
 Broskev, vločky a acidofilní mléko.
Kuskusová kaše.
Kus kus se zeleninou a vajíčky.

Tak takhle nějak vypadá můj jídelníček. Snažím se jíst hodně zdravě a vyváženě, ale nemyslete si že někdy nezhřeším. Třeba minule jsem měla smažený řízek, nebo dnes přítel slavil narozeniny a tak jsem měla dort, buchtu a jednohubky, ale tak jednou za čas se svět nezboří.
Jediné za co se na sebe zlobím, tak to je že málo piju. Prostě si na to nevzpomenu a pak až mě bolí hlava tak se zlobím. Štve mě to ale je těžký s tím něco dělat, když zapomínám.

SPORT

Další kapitola je pohyb. 
Pravidelně cvičím, většinou každý den nebo obden cvičím tak 15-20 minut posilování břicha, noh a rukou. Dvakrát týdně chodím běhat. Běhám s babičkou, která je hodně sportovně založená. Většinou tak do těch pěti kilometrů. A v neděli chodím s kamarádkou na jumping do fitka.
Snažím se hodně hýbat, třeba někdy zajdu i na brusle. V létě kolečkové v zimě lední. Taky jezdím na kole, ale to spíš kratší trasy a v zimě ráda lyžuju. 


Tohle téma jako životní styl je ted hodně aktuální, takže si myslím že vás mohl článek bavit nebo ne? Já doufám, že ano. Napište mi co děláte a jíte vy, nebo třeba nějaké super recepty, ráda se přiučím.
Mějte se krásně.
N.


4 komentáře:

  1. Super je jist to na co mám právě chuť bez ohledu na to jestli sem už měl nebo neměl jeden rohlík apod.Zdravá strava beru ale někdy člověk musí jist i trochu jiné věci a ne kuskus,jogurt a tmavé pečivo pořád do kola!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Chápu tvůj názor, ale každý jsme jiný a mě to chutná a střídám různé varianty. Kdybych to jedla pořád dokola tak už se toho přejím a nechutná mi to.

      Vymazat
    3. Různé varianty možná ale je to skoro pořád stejný

      Vymazat